Dag 77, oväntade vändningar

 
Nästan en månad utan uppdatering har passerat och det har skett en massa förändringar i mitt liv här nere i Frankrike. Det första och antagligen viktigaste att nämna är att jag nu har bytt värdfamilj. Tänker inte gå in närmare på det, mer än att saker och ting inte funkade helt och hållet och därför blev lösningen ett byte. Jag tog mitt pick och pack torsdagen innan lovet till skolan och samma dag gav jag mig av till Schweiz och mina gudföräldrar. Där stannade jag i två veckor som var helt underbara, att få prata svenska uppskattar man verkligen. Vi var bland annat uppe i en liten alpby med hisnande vyer som var härliga att se.
 
Eftef två veckor hos dem var det sista torsdagen på lovet, då tog jag tåget till Paris. För i Paris var det nämligen äntligen dags för träffen med alla de andra 5 svenska utbytesstudenterna i Frankrike. Vi tillbringade fyra fantastisla dagar i huvudstaden, där vi tog oss runt till alla turistattraktioner, åkte tunnelbana kors och tvärs, både rätt och fel. Skrattade, pratade, delade erfarenheter och grät nog även en skvätt tillsammans. Så fina människor som jag är så glad över att kunna hålla komtakten med under det här året. Bjuder på lite Paris bilder som jag har snott från Linneas blogg, då jag inte har kopplat upp min telefon på internet. 
 
 
 
 
 
Fantastiskt var det verkligen. Nu ska jag gå och plocka ihop min tvätt, samt packa väskan inför veckan. Tusen kramar tills vi hörs igen!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hejsanfrankrike.blogg.se

Utbytesstudent i Frankrike 13-14

RSS 2.0