Dag 95

Kom hem till värdfamiljen efter den bästa veckan hittills i skolan. Vet inte vad det var som gjorde den så mycket bättre än de tidigare, men i måndags hade jag bara en sådan bra magkänsla när jag kom fram och den höll liksom i sig hela veckan ut. Mycket beror nog på att jag har pratat relativt mycket franska utan att behöva vara den som börjar konversationerna. Det har liksom kommit fram personner i klassen nör jag har suttit i biblioteket och börjat prata med mig. Tidigare är det alltid jag som behövt gå och sätta mig hos andra. En annan tjej i klassen erbjöd sig att rätta min text som jag måste skriva inför varje franskalektion och för första gången slapp jag ha en massa fel! Himlans kul. Och en annan tjej som bor i samma korridor som mig på internatet kom in till mig under pluggtiden i torsdags och bad mig om hjälp med en grej i engelska läxan. Alla sådana här småsaker gör mig så himla glad!! Känner även nu att jag börjar hänga mer bättre i samtal som pågår runtomkring mig och lyckades faktiskt förstå ett skämt höromdagen, lyckan som uppstod alltså!! 
 
Vi har även lämnat den första trimestern bakom oss och därmed väntar en ny sport på idrottslektionerna. Mitt badminton betyg blev typ godkänt, men det var väntat. Nu kommer en ny spännande trimester med temat Cirque, enkelt översatt blir det Cirkus. Första lektionen innebar jonglering och att leka clown. Interessant!
 
Dessutom har det hunnit snöa, men allt har smält bort iochmed att det är runt 5 plus grader. Bjuder på en härligt lite suddig bild jag tog samma morgon som snön kom!
 
Nu ska jag försöka vara lite social med värdfamiljen,
 
Bisous
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hejsanfrankrike.blogg.se

Utbytesstudent i Frankrike 13-14

RSS 2.0