Dag 158 (-14)

Rackarns vad tiden tickar på. Två veckor redan sedan min senaste uppdatering här på la blogga. Hoppas att ni har det bra, för det har jag! Orkar inte ge mig på en så utförlig uppdatering som förra gången meen en liten resumé av allt roligt kan ni ju få läsa om ni har lust till det.
 
Alltså, alltså... har ju glömt bort vad jag gjorde under förra veckan, men gick på lektioner och bodde på internatet som vanligt. Förra helgen var händelserik. Tillsammans med värdmamman befann vi oss hos några kompisar till henne som bor relativt nära. Vi var ett 20tal personer som gjorde korgar utav granar. Detta var både lördagen och söndagens projekt, så var utomhus hela helgen. Förutom korgskapande åt vi även en massa gott. Galet mycket ost såklart, älskar att smaka alla ostar!!! Om det är något jag kommer sakna när jag är hemma, så är det nog ostarna och baguetterna till varje måltid. J'aime bien! 
 
Konsekvensen av all friskluft var dock att jag fick en brakförkylning som har runnit hela veckan, men som idag faktiskt har lugnat ner sig lite grann. OERHÖRT SKÖNT! Veckan annars har varit bra, solen har kikat fram och idag visade termometern på 9grader varmt. Känner att det bådar gott inför våren... Har också betalat Cannesresan som sker i maj, stor tagg på den, och en en-dags-Paris-resa som ska göras med kinesiskagruppen i april någon gång. Megaroligt! Påtal om kinesiskan, idag hade vi en "fest" för att fira det kinesiska nyåret som sker typ idag. Vi åt lite kinesiska delikatesser, som smakade lite konstigt och sedan hade även vår lärare bjudit in några kineser som bor i närheten av Vesoul. Varav den ena sjöng och dansade för oss. Det var spännande. 
 
Har som vanligt inga bilder att bjuda på, min telefon vill inte koppla upp sig på vårat nätverk vi har i hemmet. Så bjuder på någon goding jag har här i paddan. Blev en som jag tagit på någon tågresa.
 
Bisous!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hejsanfrankrike.blogg.se

Utbytesstudent i Frankrike 13-14

RSS 2.0