Dag 138 (-14)

Fredagen den 3e januari lämnade jag Sverige ännu en gång. Lite tårar fälldes när jag kramade familjen hejdå, men väl ombord på planet kändes det ändå helt okej. Nu har jag varit tillbaka i Frankrike sedan söndagskväll, ett par dagars stopp på resan blev det i Schweiz hos mina gudföräldrar men i måndags var jag tillbaka i skolbänken igen. Innan jag berättar mer om hur skolveckan har varit tänkte jag visa lite bilder från mina sista dagar i Frankrike innan jag åkte hem på jullov.
 
 
Jullunchen var AMAZING, tog ett snabbt kort i ett ögonblick när vakten inte var vänd åt vårt håll. Mobilförbjud råder i matsalen...
 
 
I väntan på bussen som skulle ta mig till tåget som skulle ta mig till flyget som skulle ta mig hem, så stod jag här.
 
 
Det var frost på träden utanför mitt internatfönster och solen sken på en blå himmel, sista onsdagen innan lovet.
 
Sedan kom jag hem till Svearike och här är lite bilder från det underbara (snölösa!!) lovet:
 
 
Kom fram överlycklig och möttes av...
 
 
Denna skylt syrran hade gjort <333333 plus familjen såklart
 
Vi hann med att baka lussebullar (bjuder på denna fotogeniska bild av mig)
 
 
Och åka skridskor bland annat
 
 
Innan de två veckorna passerat och det var dags för mig att åka hem. Hann också klippa cirka 10 cm av håret och träffa en massa underbara kompisar.
 
Nu tillbaka till veckan som precis har passerat. Jag var först på plats av oss utbytesstudenter vilket innebar att jag verkligen fick se till att rycka upp mig socialt för jag hade en hel vecka att spendera. Lite tufft var det första dagarna efter att ha haft ett sådant fantastiskt lov. Men ojojoj vad många nya ansikten jag har att kindpussa nu. Det gäller verkligen bara att fråga om man kan hänga på någon och det är så himla mycket lättare än vad man tror. Plus att alla typ blir jätteglada och intresserade av att prata med en. Måndagskvällen frågade jag om jag kunde sitta med några vid middagen och på torsdagkvällen var det två, tre stycken i kön som frågade om jag hade någon att äta med. FRAMSTEG!  Tycker verkligen att 2014 har fått en bra början, hoppas till tusen att det håller i sig nu också. 
 
Förtillfället sitter jag och ska skriva det sista på biologiläxan.
 
 
Så hoppas ni har haft en trevlig vecka! Tack alla ni som gjorde mitt jullov så bra och tack till er som vill läsa min blogg. Jag önskar er ett riktigt gott nytt år!
 
Bonne année! 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hejsanfrankrike.blogg.se

Utbytesstudent i Frankrike 13-14

RSS 2.0