Dag 202 (-14)

Tiden tickar på i en hemskt snabb fart och både lov och en skolvecka har hunnit passera. 

Påsklovet var alldeles, alldeles underbart. Först var det ett par dagar i Paris tillsammans med mor och syster min. Och ojojoj vad kul, mysigt och trevligt det var. Älskar våra storstadssemestrar tillsammans <333  Efter det tog jag tåget tillbaka till Vesoul, packade om väskan, satte mig i bilen tillsammans med värdfamiljen och for till Schweiziska alperna. Där vandrade vi med snöskor och åkte lite skidor.  

Nu närmast har en skolvecka avverkats och i torsdagskväll när Tania kom tillbaka från Tjeckien blev jag överlycklig! Hon är så himla bäst!!! Det sorgliga är dock att hon åker hem förevigt till Tjeckien den 4 april, då hon ska göra sin studentexamen (nästan alla tjecker pluggar sin vanliga skola på distans). Men vi planerar att vi ska hälsa på hos varandra om inte allt för lång tid! 

Nu i helgen har vi haft en vilohelg. Efter alpresan som var lite uttröttande. Fast idag stack vi iväg och klättrade lite. Det car kul och jag klarade faktiskt alla vägar den här gången, trots att det var utomhus. För att fira att jag klarade det, åkte vi och köpte croissanter med aprikosfyllning. Drömigt goda och smaskiga. 

Nu får ni lite bilder som avrundning. 









Brände förresten ansiktet, läpparna blev mega stora och jag såg ut som en guppi. Hahahaha, det har dock lagt sig nu! Tur det! På bilden har dock inte läpparna svällt upp ännu...





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hejsanfrankrike.blogg.se

Utbytesstudent i Frankrike 13-14

RSS 2.0