3 dagar kvar

Nu börjar avfärdsdatumet närma sig med stormsteg. Verkligen. Plötsligt verkar det hela mycket lättare att greppa. Fatta, jag har tre dagar kvar i Sverige, tre dagar kvar av mitt vanliga liv. På tisdag sticker jag och jag kommer inte vara tillbaka på riktigt förnst i juni/juli nästa år. Idag fick jag dessutom ett mejl från den tjeckiska tjejen som ska bo i samma värdfamilj. Hon verkar hur gullig som helst och hon skrev på engelska, så förhoppningsvis kan vi kommunicera på engelska i början istället för på (min) halv dålig franska. 
 
En annan anledning till att det börjar kännas mer verkligt nu är för att sakta men säkert läggs delar av det som kommer att bli min packning fram på gästsoffan. Packar bara ner mina favoritkläder, kläder som jag verkligen använder och gillar. Saknar jag något därnere får jag väl helt enkelt köpa det på plats. 
 
På tisdag befinner jag mig på Arlanda, med min gröna resväska fylld med favoritkläder och flygbiljetten i handen. Då ger jag mig iväg på mitt livs (hittills) största äventyr. 
 
Kraaam


Kommentarer
Beatrice

Du skriver feta bra!

Svar: Tack finaste du!
None None

2013-08-26 @ 11:10:00
Lotta, la mère de Siri

Ha ett fantastiskt äventyr, allra käraste dotter! (Jag är inte alls avundsjuk...💋) Je t'aime et au revoir!❤

Svar: Puss på dig, bästa mamma!
None None

2013-08-27 @ 07:24:55
Beatrice

Spänningen är förlamande!
När ska hon skriva nästa inlägg? Kan hon kommunicera med värdfamiljen? Har hon över huvudtaget kommit fram till Frankrike? Lever hon ens?!

Svaret på dessa frågor hoppas vi alla på att komma inom kort...

Svar: Bara du kan få en kommentar att bli så fantastisk!
None None

2013-08-28 @ 09:35:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hejsanfrankrike.blogg.se

Utbytesstudent i Frankrike 13-14

RSS 2.0