Dag 3, framme hos värdfamiljen

Jag klarade det! Igår kväll vinkade jag hej då till min gudmor på tågstationen och sen bar det av. Var tvungen att byta tåg en gång och fy vad jag var nervös över att göra något fel. Men som tur var skulle tjejen bredvid mig också byta vid samma station och ta samma tåg så med hennes hjälp klarade jag av det. Jag tycker dessutom att det bör noteras att vi två kommunicerade på franska och ändå lyckades jag förstå, fantastiskt tyckte jag och tänkte att det kanske ändå inte skulle bli så jobbigt det här ändå. Ack vad fel jag hade, för när jag träffade värdmamman sa hon en lång harang där jag bara förstod enstaka ord och jag fick inse att franska trots allt är ett svårt språk.  Nu har jag inget mer att skriva och kan ju inte bara sitta vid datorn hela tiden! Måste ju ta vara på det här året,
 
Au revoir och en massa kramar! 


Kommentarer
Lotta Nordlander

Siri, jag spricker av stolthet över min modiga dotter som tar sig fram i främmande land!

Svar: Puss <3
None None

2013-08-29 @ 23:09:52
Beatrice

Hahhaha! Fatta hur dåligt det kommer gå för mig då!

Svar: Det blir bättre efter några dagar haha
None None

2013-08-30 @ 15:24:10
Moster Tiina

Ser med förväntan och spänning fram emot att få följa dig på ditt äventyr. Man vet aldrig, jag kanske dyker upp med en baguette under armen i vår... Ha det så roligt du bara kan och njut av allt! Kram ❤ Tiina

Svar: Bagutter finns det gott om här nere (har säkert ätit två hela själv på tre dagar). Ska försöka njuta av allt och lite till, kram <3
None None

2013-08-30 @ 20:56:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hejsanfrankrike.blogg.se

Utbytesstudent i Frankrike 13-14

RSS 2.0