Dag 24

 
Hej på er! Här ligger jag och har det bra i min säng med blåa härliga lakan. Dagen har varit förvånandevärt bra och nog den bästa skoldagen hittills, trots att jag inte direkt kände så när klockan ringde klockan 6 imorse och jag började 10... Skolbussarna går bara vid 7 tiden på mornarna... Hur som helst gick jag därför och satte mig inne på CDI (vilket är en förkortning på något långt namn, men som i Sverige kallas för skolbibliotek) för att spendera dessa dryga två timmar jag hade över. Inne på CDI får man inte använda sina mobiler, så till min stora besvikelse kunde jag inte spela suduko på min härliga, fina, gamla knapp-Nokia som agerar fransk telefon åt mig. Men detta är också enda (kolla mamma jag stavade rätt!) platsen där det är lite uppvärmt tillskillnad från den stora kala skåpshallen.... Det har varit extremt dåligt väder i två veckor nu, titta bara på det här...
 
 
En härlig bild över skolgården som visar det härliga vädret Frankrike. Taket vi ser här under är dessutom taket över skåphallen jag nu berättade om. Men tillbaka till det jag skulle berätta, satt därför i CDI och försökte förstå matte som vi skulle ha ett litet test på på lektionen (detta gick helt åt fanders för min del...) och när jag suttit där i kanske 10-20 min kommer Tania och en av de franska tjejerna i klassen. Vi hade det extremt trevligt och hon tyckte att vi pratade jättebra franska (eeeeeeeeeh skojar hon?) och fick även hemmes telefonnummer!! Mitt första!! Har typ fyra nummer totalt i min fina franska telefon, jippie!! Pratade även ovanligt mycket med andra i klassen idag under de korta rasterna mellan lektionerna så det känns jättebra! Sen är det ju ioförsig inte så att samtalen är så värst långa med tanke på hur begränsat mitt ordförråd är, men idag kändes det verkligen som om att det gick framåt!
 
Nu ska jag gå och snyta mig! Har lite ont i halsen och snoret började rinn nunär jag kom hem, får inte bli sjuk nu!!! Ska knarka lite näsdroppar och försöka somna lite tidigare ikväll, vi hörs! Kramkramkram
 
 
 
 


Kommentarer
Beatrice

Woho! You go girl! Snart är du flytande :))

2013-09-20 @ 00:32:54
Lotta, la mère de Siri

Vad skönt att det börjar rulla på lite bättre nu. Orkar inte ens tänka på hur vass din franska är på väg att bli. Finns det utbytesår för mammor/lärare?!❤️

Svar: Puss på dig mamma!
None None

2013-09-21 @ 14:24:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hejsanfrankrike.blogg.se

Utbytesstudent i Frankrike 13-14

RSS 2.0